söndag 20 april 2008

Äckligt

Ölandsweekend is the shit.
Stekos-mackor ute i bländande solsken på Lotsutkiken i hamnen i Kalmar, komplett med framtidsöverläggningar med underbara Karl. Life is nice.
Till skillnad mot morgonen. Dagens temaord hittills har varit: äckligt.
För det är det. Det är ÄCKLIGT när vår feta gamla katt hoppar runt som en yster fölunge kring mina fötter och jagar tånaglar som klipps av och flyger över gräsmattan. Just det. Tånaglar.
Det är lika ÄCKLIGT när jag står i mors och fars badrum och pumpar upp litervis, kändes det som, saltvatten i näsa/bihålor för att skrämma bort de rejvande bakterierna...
Snart kommer Anna och hämtar mig för heldagsutflykt till norra Öland. Låt oss hoppas att dagens tema från och med nu bli solsken, fina små loppisar och fantastisk natur i Trollskogen. Och kaffe då, massvis med kaffe!

Deprimerande sanning:
Lina rapporterar att after skin i Åre är lönnfet sångare som sjunger Suspicious minds.
Jag tycker lite synd om henne men kan inte låta bli att kontra med att Västerviks uteliv verkar vara ganska likt Åres - fast utan skidåkningen då.

1 kommentar:

lina sa...

Åh. Din helg verkar inte heller ha gått av för hackor. På mitt håll svingade sig den lönnfete sångaren även i taket lite senare under kvällen. Och tog av sig ringbrynjan. Och publiken sjöng allsång till Gyllene Tider....