torsdag 30 oktober 2008

Härliga höst

Frost på morgonen, min Fredskalla kastar onda blickar på mig för att jag vägrar ta in den från den kyliga balkongen, stora raggsockar på fötterna och en tekopp vilande på uppdragna knän vid frukostbordet. Visst fan är det höst nu. Vilket jag gillar. Uppenbarligen mer än min Fredskalla (Spathiphyllum) gör. Fast jag får å andra sidan somna i en varm famn istället för på en äppellåda på en kylslagen balkong. Kan väl hända att Fredskallan har någon slags poäng också. Den ska helst bo i rumstemperatur. Aldrig under 16 grader. Men. Skit i Fredskallan.
Hösten är bra. Man får köpa höstkläder! Som fantastiska näbbstövlar för 90 spänn på Erikshjälpen...
...eller ursköna och väldigt snygga bruna 40 kronorshandskar på kuriosabutik.


Eller också kan man bara lyssna på sin galna frisör och färga håret väldigt väldigt grönt!
Se så fint det blir med röda glasögon!

Inga kommentarer: