lördag 25 oktober 2008

Ingen trängsel

Solig lördagsmorgon. Långfrukost. Bra bra bra.
I går gjorde jag det igen, trotsade naturlagarna, försökte gå ut i Västervik.
Vi satt och drack en öl på Gusto, efter ett tag var vi det enda sällskapet i lokalen. Folket med barn började droppa av, fem tappra själar gav sig ut på Västerviks gator. Det ekade när vi gick längs regnvåta gator. Jaja, sa Martin, det är väl mer folk i centrum. Ellen och jag upplyste honom om att vi faktiskt befann oss i centrum. Och att det var fredagskväll. Och att det dessutom var löningshelg.
Vi fick bord i alla fall... Utan att trängas... Postivit tänkande är viktigt har jag hört sägas.

När Martin Hammar har slutat lyssna på valthornskonsert i duschen (duschanka med inbyggd radio är en ovärderlig inredningspryl) blir det friluftsliv för hela slanten. Sorligt nog kan jag ge mig fan på att det är mer folk ute i skogen en lördagsförmiddag än vad det är folk på krogen en fredagskväll...
Men bra vackert är det ändå.

Inga kommentarer: