måndag 8 december 2008

Ölandshelg!

En riktigt härlig Ölandshelg. Äntligen har jag fått se Kalmar konstmuseum från insidan (med underbara Kalle), vandrat på mörka och möjligen hemsökta skogsstigar (med irriterande ickemörkrädda Anna) och ätit gott hos fina föräldrar.
Men.
Klart att det finns ett men.
Huset i Runsbäck är för tillfället aka Camp rensautdinbarmdom! Persson är INTE helt nöjd med den rådande ordningen, eller också låtsas han bara det för att det ska fjäskas än mer.

Till en början verkar det ogörbart. Framförallt när mor ställer fram två kassar att fördela prylarna i, brännas eller återvinnas... Fast i ärlighetens namn var det nog det tredje, onämnbara alternativet (spara) som nyttjades mest.

Hur återvinner man gamla hockeypuckar? Och varför i hela världen har jag sånt liggande i lådorna?!

Min mor anser inte att en illgul platskjol eller en rosaprickig flamencokjol är casualkläder.

Gamla synder uppdagades, varför de låg bland fotoprylarna är dock oklart.

Ännu äldre synder!
Fyra timmar senare har jag slängt motsvarande två flyttlådor - och tvingat fram ett helt gäng tonårsminnen till nutid. Bra eller dåligt är ännu oklart.

3 kommentarer:

Pär sa...

Gjorde själv en rensning för snart ett år sedan. Behöll i princip bara några fotografier jag tog i Gamleby samt mina böcker, skivor och datorspel.

Lisa sa...

Visst är det skrämmande hur mycket man samlar på sig...

Pär sa...

Det värsta är nog att man en gång har inbillat sig att man skulle ha nytta av prylarna i framtiden.