torsdag 19 april 2012

Snabbt

Medan vädret går bananas på riktigt och beter sig som någon slags vintersommar försöker jag pussla ihop så mycket utejobb som möjligt. Det är därför jag ligger på backen och nästan blir ihjälskrämd av en tämligen oblyg tupp som fått span på kameran ena dagen och andra dagen står i full snöstorm och tar bilder på stenbron.
På måndag ska aprilnumret av Xtra vara klart och som vanligt går de sista dagarna alldeles för fort. Som tur är vet jag i alla fall att det som vanligt kommer att ordna till sig på slutet.
Det vill säga i morgon.

Och så, plötsligt händer det.
Plötsligt hittar jag mig själv mitt i en intervallträning tillsammans med tjugo andra knasbollar i löpartights och med hetsig andning. Löpträning i Grupp alltså. Väldigt otippat men riktigt gôtt. Och det där Stadsloppet över en mil känns nästan görbart. Nästan.*

*Sånt där är svårt att avgöra när man lever tillsammans med en människa som utan större uppladdning än en öl kvällen innan "joggar en sväng" och gör en mil lite så där i förbigående.
Jag skyller på att det tar längre tid att peppa igång taxbenen, men när de väl är igång är de verkligen igång.

Inga kommentarer: