tisdag 15 maj 2012

Lina...

... är en av de grymmaste människor jag någonsin träffat. En sån där människa som kommer in i ett rum, möter ens blicken och så vet man att, fan, vi gillar varandra.
Därför känns det så otroligt att Lina har cancer.
Att knivskarpa, genomroliga och helt fantastiska vännen, frun och mamman Lina har det.
Det går liksom inte riktigt att greppa.
Särskilt svårt är det att ta in när jag tänker på hur jag själv totalt tappade konceptet och var i stort sätt hysterisk i två dagar när jag innan semestern hittade en knöl som inte alls skulle vara där. Ett ultraljud senare är jag lugn och tillfreds men aningen ställd av hur snabbt världen kan välta.
Lina vet.
Och hon berättar det väldigt mycket bättre än jag någonsin kan göra.
Hon är dessutom en helt fantastisk fighter.
Kram vännen.
Starkast och envisast i hela världen. Så är det.

Inga kommentarer: