söndag 8 augusti 2010

Och så var det hemåt

I går gick mitt lilla sommarprojekt om bilbingotanterna i tidninga'.
Jag gillar det faktum det kan komma ut saker med mitt namn under medan jag själv ligger nedbäddad i soffan på Öland och plöjer pocketböcker. För här går det att göra det. Ligga i soffan och förlora sig i andras liv medan det egna livet med rödvinsbakfylla och pms så sakta sipprar undan. Att gå ut på baksidan och försöka övertala lerjorden att lämna ifrån sig rödbetor och morötter till kvällsmat. Fint så.
Det är precis lagom en lördagskväll, i alla fall efter en fredagskväll med bubbel och livsanalys och bilder, bilder, bilder. Kalle, du är bra du. Jag vet ingen annan som är så duktig på att dricka skumpa ur plastväntrumsmuggar och på att med tejp och envisheten från helvetet bygga saker som blixtar till polariodkameran, två egenskaper som jag verkligen uppskattar.
Med lite tyngre väskor än på hitvägen blir det kvällståg mot Värmland. Mot Kärleken - med en skohylla under armen.

2 kommentarer:

Systerkitty sa...

VÄLKOMMEN HEM, VÄLKOMMEN HEM!!! Du är såååååå saknad. Hoppas du kan va med på Sunkhaksrundan nästa fredag. Det blir en hejdå-Linakväll kombinerat. Puss

Lisa sa...

Oh, ja!
Fast hej då lina är trist, men bra. Ändå. Rätt tror jag nog.