tisdag 24 augusti 2010

Strutsar, spetsar och mutkolor - nu är det val

Så har det kickat igång. Valhetsen. I helgen snickrades de sista valstugorna till Stora torget i Karlstad ihop och nu kan man få "folkpartistisk charm", moderata dvärgspetsar, sossemutor i form av reklamkolor, leriga centerstövlar, Hägglund med struts, miljöpartistisk massage eller kanske en tjusig bläckpenna med vänsterlogga.
Vilken fest va? Och visst, man kan ironisera (vilket vi roade oss med friskt i helgen när reporter-Linda och jag betygsatte valstugor utan att ägna en tanke åt vilken politik som de olika pepparkakshusen av plank representerar) över godismutor och teamtröjor. Men ändå, tänk va - att vi får bestämma själva vilka som ska styra landet. Det är för bra ändå.


Minst lika mycket folk var det på Gengåvan i dag...
Vi drar inga slutsatser av det, vi konstaterar bara att så är fallet.
Och helt utan fynd.
Börjar jag tappa det? Nicole plockar tjusiga skor och klänningar. Jag letar, lyfter, håller, luktar, provar och ratar.
Kanske har jag bara fått en tillfällig släng av ekonomisk återhållsamhet efter att Martin fick lösa ut mig från Statoil i går när jag glatt tankat för mer än dubbelt så mycket cash som jag vid tillfället ägde.



3 kommentarer:

Emmelie sa...

Jag svarar här också, när jag ändå är igång. Imorn tänker jag länka till din blogg från min, det har du mitt ord på. Måste bara vila natten ut efter bilbingon, är såklart totalt utmattad. Gilla!

Systerkitty sa...

Har du klättrat på tak alltså? Hahaha, du är kickass!

Lisa sa...

Emmelie, jag lyfter på hatten för bilbingon, det adrenalinpåslaget skojar man inte bort!
Ni har varit still going strong hela sommaren alltså? Imponerande är bara förnamnet.

Alla chanser att klättra på tak Tina! Så länge det inte är glidflygarhögt går det bra.