måndag 18 april 2011

Bra skit

Vår*, det gillar vi. Och, när solen går upp vid sex-tiden ska det väl inte vara helt omöjligt att vara på jobb vid halv sju... Inte helt... Eller?
*I alla fall vår i form av grillning, converse, lerglada hästar, cykel, finmiddagar, kaffe utomhus, pelargoner, vårjacka, tvätt ute, öppna fönster, fågelsång, att det inte gör något att alla mössor är borttappade och den där förbannat fina "allting är möjligt"-känslan som infinner sig på vårkanten.
Happy go lucky.
Och ja, jag hoppas att någon slags högre makt ska se hur jäkla överpostiv jag är och skänka mig styrka nog att ta mig upp vid halvsex i morgon...

Dock, att fylla i visumansökningar till Ryssland (ungefär som att skriva högskoleprov fast på kortare tid och med längre väntan på resultaten) efter konstens alla regler bara för att sedan glömma att skriva under är... ska vi kalla det... mindre begåvat...?

2 kommentarer:

Lina sa...

Haha yss, fick du bakläxa av Ryssland? Gör och och gör rätt, tack. Jag blir så GLAD av din vårbeskrivning, den stämmer så bra idag när Malmö skiner och folk går i T-shirt (fast att de fryser livet av sig så fort solen skuggas av en byggnad) - saknar dig!

Lisa sa...

Japp, bakläxa av Ryssland...
Men nu så, nu gör vi ett nytt försök och håller tummarna för Birgitta på viseringscentralen!