fredag 1 april 2011

Travelling light som Tindersticks så fint sa

När jag ramlar hem för att käka och vinka hej då till Mannen som ska åka till Paris och rockstjärna sig en vecka med The Soulshake Express har han redan hunnit packa. En ICA-kasse och en tykass' med "lite kläder och sånt".
"Det gick rätt snabbt att packa" meddelar han vidare.
Jag tycker att jag reser lätt, men mot Hammar har jag ingen chans.

Så, nu rullar själaskaksexpressen mot parisisk vår och franska spelningar.
Fy så fint.
Och, det bästa är att medan M scensvettas, dricker rom och håller groupisarna på avstånd med en pinne får jag också den bästa av världar, hemma på öa med pensionärskatt i knät, öländsk sol i ansiktet och fint folk.
Det ska bara överlevas en helg i ensamhet först. Ett glas vin på det kanske...?

Inga kommentarer: