onsdag 13 april 2011

Tänk va, att Magnum Bonum skulle sitta inne med sanningen!

Datorer och internet va, så fjantigt att ALLT måste vara rätt för att NÅGOT ska fungera.
Ungefär så tänkte jag, men några mindre inslag av svordomar och stegrande felsökningspanik i går när jag - som aldrig kommer att belönas med indiannamnet Den Teknisk Begåvade - satt med skärmen full av NWTs slutspelshockey som inte alls ville ligga tjusigt visat på det sättet som förhandsgranskningen lovade att det skulle göra.

Ingen stress, bara seger efter förlängning på bortaplan, ett par tusen som följer det via nätet och därmed antagligen en av de mest besökartyngda kvällarna på nwt.se.
Ingen stress alls...

Efter mycket om och men, och långt efter att ens den dummaste hockeysupporter tröttnat på att läsa texter utan bilder, ser det äntligen ut på ett ungefär som det ska. Ett litet kryss i fem små rutor. Åh...
På nätet gäller nya lagar, här är det omöjligt att tillämpa den pålitliga gamla "fake it 'til you make it"-devisen.

Nogrannhet gäller tydligen även vid visumansökningar till Ryska Federationen. Ett pass som hamna på sniskan i en resväska och fått en vikning är inte okej. Jag gråter väl inte blod över det. Efter passkontroll vid Serbiska gränsen för några år sedan delades mitt pass med otäck självklarhet ut till en ung belgisk man. Läge för nytt foto alltså. Varför var det ingen som stoppade mig när jag tyckte att pannlugg på 3 cm var en bra idé...?

2 kommentarer:

lina sa...

Haha! Varför är det alltid frisyrerna vi helst av allt skulle vilja glömma som finns förevigade på värdehandlingar?

Lisa sa...

Lagen om alltings jävlighet?
Fifan vilken ljuvlig semester ni har haft du!