torsdag 7 maj 2009

En taste av 70+

Joråsåatt... Det finns inte en endaste PRO-förening som inte hade pöst av lycka över att ha mig som medlem i dag. Fullvärdig pensionär vid 28-års ålder. Hembakat och yogat och en kopp kaffe i soffan. Jag vaknar av mig själv vid halv sju på morgonen och är lite lagom uttråkad vid halv nio-hugget. Om inte det är full pensionärspoäng så vet jag inte vad.

Som om inte naturen vore allestädes närvarande här på landet, nu även inomhus.
Denna jävla lantidyllen! Var tvungen att motverka det lite genom att använda mig av sax och hammar i matlagningen, hammar är ett fruktansvärt underskattat redskap i köket.



Och så slänger man sig i soffan, lyssnar på en skiva vars namn jag inte ens kan uttala och blir så där lite löjligt glad över att ha skivor som är handskrivna och brända just till mig...
... och över att ha världens finaste hemmagjorda kokbok som Stella har knåpat ihop. Den följer med överallt, den har bott i Malmö, Sundsvall, Karlstad och Västervik. Den har baklava på framsidan och sötsakssidan pryds av en bild på Pelle Almqvist. Fint ska det va.

Inga kommentarer: