fredag 8 maj 2009

Fylla, förlorade chefer o magdans

Det är okej att jobba på fredagskvällar när det är festival i parken. Musikunderhållning som somliga lite äldre skulle säga. Pensionärerna satt småfågelprydligt uppradade på första parkett när muikunderhållningen drog igång. Det var världsmusik av högsta klass. Tysk världsmusik, i form av Rammstein. Småfågelpensionärerna trillade inte av pinn, men flyttade sig bakåt, hela vägen hem i vissa fall.

Desto omuntrare var det när underrättelsetjänsten hörde av sig. Jag blir sjukt imponerad av hur kvinnan kan sitta i Sjövik och ändå veta merän mig om vad som händer i Västervik.
En dag Lina, då jobbar vi ihop igen! Fast då kanske det blir på ett annat ställe...
Anyway, sad news vart det ändå. Ingalill, den bästa chefen jag någosin haft, ska börja chefa på Bohusläningen istället.
Synd och skam för oss, men i Uddevalla får de en toppchef!

I går däremot, då var det prima liv. Trött som ett djur på jobbet, men som alla vet är vin ett alldeles utmärkt botemedel mot sånt. Kastade mig ner till det quizzande laget på Briggen och även om min starkaste insats nog var vindrickandet så resulterade kvällen i storseger för Bodoni (satta typer). Pengaregn och dans på torget hör till. Är det torsdag så är detGissa snittåldern...

Och i kväll blir det återigen primaliv. Då kommer världens bästa Elin (märkligt det där, hur många världens bästa det finns. Himla bra är det i alla fall) och hälsar på. Kanske kan det drickas lite vin, kanske pratas lite strunt och kanske till och med lyssans på bra musik. Fredagar som helt otippat blir bättre än man trodde - det är fint det.

Inga kommentarer: