torsdag 2 juli 2009

Kalas och klåda



Mygga-styggorna däremot. Fy fan. Idogt kliande har gjort att inte ens en sommarklänning för 1500 kan göra mig till en proper bröllopsgäst på lördag. Det finns, mig veterligen, inget bra sätt att dressa bort mygg-bölderna som trängs på mina ben.
Och, den som säger "det är bara att inte klia" får en fet smäll. Varken mer eller mindre.

Har till och med lagt in bilden i arkivet. Söker man på klåda i VT:s bildarkiv dyker min stackars vad upp... Känns fint.

Däremot är jag och mitt tidningsbud fortfarande inte helt överens om hur ofta min morgontidning borde dimpa ner på hallmattan. "Varje morgon" känns som en bra sak för min del. "Sällan" är det alternativ som tidningsbudet verkar rösta på. Gissa vem som vinner?!
Inte ens sarkasm får honom att stoppa ner tidningen i lådan.

I morgon blir det till att ligga i bakhåll...

3 kommentarer:

Jag är inte bara mamma. sa...

Jag hade samma problem när jag prenumererade på Svenskan. Börjar misstänka att tidningsutdelarna försöker få folket att välja en annan och bättre tidning.. Sen jag bytte tillbaka till DN har problemet nämligen försvunnit helt!

Lisa sa...

Japp, DN har kommit prickfritt sedan jag flyttade hit. Det blir nog till att byta tillbaka så snart sommarerbjudandet gått ut...

Pär sa...

Vi hade en lapp, där det stod "Vi tycker om brevbäraren" med hjärtan runt om, som jag och JK satte upp. Verkade fungera bra för jag har aldrig haft problem med posten.