onsdag 21 oktober 2009

Morgonskräck

Jobbar kväll i dag, i går och i förgår jobbade jag inte alls. Ljuvlig ledighet och inte minsta tillstymmelse till panik, fint så. Långpromenad och hembakat bröd och bastu i simhallen. Sånt där som man njuter av på hösten.
I dag börjar lika fint, MartinmedvetslösavtrötthetHammar ramlar i väg till jobb. Jag lusläser tidningen, kryper upp i soffan med tekopp och kulturdel i famnen och mår ganska bra i min morgonrock och mitt morgonmys blandat med bilprovningsbokning.
Det är då jag ser henne.
På balkongen mitt emot. Iförd morgonrock, permanentat hår, bistra drag runt munnen och med de klassiska attributen Morgonrock, Kaffekopp, Gul Blend och Dagledighet står hon där. Och är själva sinnebilden av vad jag inte vill vara. Sneglar på min egen uppenbarelse; tekopp, tidning, morgonrock och dagledihet. Kastar mig ur soffan och slänger på mig jeans och munktröja.
Andas ut.

Jag är inte där än, förhoppningsvis kommer jag aldrig att hamna där. Med undantag för när Den Hypade Influensan slår till med full kraft lovar jag härmed att aldrig mer bära morgonrock efter halv tio på morgonen. Om det skulle inträffa lovar jag att straffa mig själv med ett helt paket Gula Blend...

Det finns bildbevis, hade jag varit bara aningen mer tekniskt begåvad hade jag lyckads maila in dem från telefonen. Men, tänk bara Klassisk Arbetslöshet så har ni bilden klart för ser i alla fall.

Inga kommentarer: