onsdag 7 oktober 2009

Sweet löv

"Om du någonsin gör om det där kommer jag göra ditt liv till ett helvete"

Jag skickade det aldrig, men jag var millimeter från att göra det.
Min älskade man, just nu på turné i Tyskland (äran och hjältarnas land), vilket jag i min egobubbla helt har glömt att nämna... Eller vadå, de berättar själva om det här. Mycket roligare än att höra mig återberätta något som återberättas.
Men, kära mannen och jag har inte samma dygnsrytm nowadays. Runt midnatt ringer han och berättar att allt är bra, trafikstockning och inställd spelning till trots. Ölen är god, fansen snälla (men inte FÖR snälla) och life on the road är en dröm. Fine.

Det är ju bara det att... jag kan omöjligt somna om när jag väl har blivit väckt. Vid halv tre somnar jag äntligen helt jävla utmattad efter att ha svurit eder över min älskling, fått ny glöd i ångesten över fotoutställning/inlämningsuppgifter/bränningsmappar/låneböcker/nycklar/flyttlass, försökt lura fram sömnen genom att läsa och tillslut gråtit mig till sömns av övertrötthet.
Sweet life.

Men, med tröttheten hängande i två prydliga säckar under ögonen, sämst humör i Småland och stressfaktor något över det normala har dagen trots allt blivit ungefär som den skulle.
Lite retroaktiv skrikning på stackars Martin och massor av kaffe räddade det.

Ikväll har Johan Blund lovat att klä sig i rödvinsskrud och Martin lovat att inte vara fullt lika kärleksfull. All in som vi säger.

2 kommentarer:

Jag är inte bara mamma. sa...

Ring mig nästa gång så berättar jag en godnattsaga.

Lisa sa...

Haha! precis vad jag skulle behövt!