tisdag 27 oktober 2009

Nu så...

Om Martin Hammar kom hem nu och hittade mig skulle jag tappa all form av tuffhetsstatus som jag någonsin lyckats ljuga mig till. Pläd över benen, dator i knät på en liten kudde, tekopp på exakt rätt "luta mig fram och nå koppen"-avstånd, Händig Hemma på tv och "barn på fårskinnsfälls"-bilder under contruction på datorskärmen...
Otufft är bara förnamnet.

Min syster är desto tuffare, i juni drar hon till Tasmanien. Bara en sån sak!
Jag ägnar mig i stället åt att anpassa mig till en tillvaro utan heltidsjobb. Hittills har paniken inte hittat till Länsmansgatan, det beror på att det har trillar på med jobb. För tredje lördagen i rad ska jag plåta de FBK... Vilken lycka.

Och du Hammar, det är något sånt här jag har tänkt mig. In da future alltså, inte nödvändigtvis till den här julen.

Frågor på det?

4 kommentarer:

lina sa...

En fråga:
Var ska vi ha ponnysarna?

Lisa sa...

Hmmm... tänkte inte riktigt på det måste erkännas... Pinsamt dålig framförhållning. Uthus?

Lina sa...

Jag har en fråga: Är det en normal size flaggstång på högra tornet? Det ser ut så. Det vore jätteroligt om det var det. I så fall har ni min välsignelse att köpa och bo i exakt det huset för evigt.

Lisa sa...

Måste tyvärr göra dig besviken. Det är en liten löjligt halvhög flaggstång. Inget att skryta med alls. Tror alldels säkert att man kan ordna till en riktig. Proportioner är överskattat. Misstänker nämligen att vi behöver all välsignelse vi kan få om jag mot all förmodan skulle få ett hus i julklapp.