tisdag 14 september 2010

Jag har gjort det.

Mot ett blött, på gränsen till söndersmulat, röstkort framletat ur regnjacksfickan bytte jag till mig tre röstkuvert. Fattade inte grejen med de gröna små båsen utan stod glatt och knölade ner mina röstlappar i pyttekuverten ståendes framför röstbåsen.
Strunt samma, jag har sagt mitt i riksdag, kommun och landstingsvalet.
Nu måste alla andra också göra det.
Så att inte Fel Parti tar sig in och kan lägga sig i vågskålen.

Sista valrycket. FP med färggranna påsar i högsta hugg satsar på Uppsökande Verksamhet och knackar dörr för att Prata Politik På Hemmaplan.
Än har vi inte sett det sista desperata försöket att få medietid. Jag bara väntar, jag är inte nöjd. Jag vill ha mer, MER!
Jag vill har kristdemokrater som brottas med krokodiler, jag vill ha vänsterpartister som tävlar i vem som kan bygga högst torn av de där söta pastellfärgade klossar de har på sin affischer, jag vill se ett Big Brother med sossar och moderater, pakterna, sexet, mobbingen. Jag vill se centern utmana miljöpartiet på kobingo och kast med litet vindkraftverk.
Men, än så länge får vi alltså nöja oss med:

Vill du ha en folkpartist på ögat...?



Inga kommentarer: