måndag 20 september 2010

V som i vansinne

Jag hade fel, det blev inte alls bra. Det blev helgalet.
Omkring 300 000 personer i Sverige tycker att Fel Parti verkar vara schyssta grabbar.
Jag knycker ett fint citat angående eländet:
Man ska inte tro att folk är dumma - de är dummare.

Söndagen var annars mer amerikansk fotboll än val för mig. SM-final för åttonde gången för Crusaders som har en diger silversamling. Statistiskt är det väl egentligen en bedrift i sig att förlora sju finaler i rad, men men..
De kallar det sport, men alltså - jag vet inte jag. En hög grabbar i cykelbyxor, axelvaddar och hjälm som kastar sig efter varandras vader. Roligt har de i alla fall. I alla fall efteråt, när de har klivit av killen som haft oturen att hamna underst.
Särskilt roligt ha de när de vinner SM-guld.
Så, förutom att det går åt helvete för Sverige är det en bra måndag. En bra ledig måndag. En måndag utan tryffelgris men med kantarellhäst.
Även om 550 kg häst mest stod stilla, gnagde på en gren och blängde under lugg medan jag i bästa MacGayver-style skogsstrippade och byggde en "bära hem massor av svamp i"-kasse av ett svettig och häststinkande underlinne.
Smaklig måltid då.

1 kommentar:

Systerkitty sa...

VA? En kantarellhäst, det låtar vansinnigt fantastiskt! Kommer du med på lördag förresten? Jag tänkte att vi kunde köra duett nämligen :DDD