tisdag 7 september 2010

klick n' switch

Verkligheten är här igen. Da beach boy ligger nerbäddad i soffan med en förkylning kittlande i skägget.
På jobbet ägnar jag mig kulturhistoria. 212 sidor kulturhistoria för att vara jävligt korrekt.
Vita handskar, en sida i taget.
117 done...
Alla ägnar sig tydligen inte åt det. Min panik-leta-kurslitteratur-som-inte-kostar-skjortan-trots-att-man-är-ute-i-sista-minuten-jakt fick ett abrupt slut när två tuggummituggande blonda teens med översizade H&M- och Gina Tricot-kassar trippade in på Akademibokhandeln med orden:
- Åh, kan vi inte gå in här? Jag gillar att gå i såna här udda affärer ibland!

Hjälp.

Och ja, jag har blivit tant som läser kvällskurs...
En sån som tar bilen till föreläsningarna och tycker att det är lite kul att träffa nya människor samtidigt som man får lära sig något nytt.

Bakvänd 30-års kris?

Inga kommentarer: