torsdag 16 september 2010

Slutåkt

Solkatterna gjorde säsongens sista match mot Griparna och säkerställde det rekordartade resultatet 0 poäng - på hela säsongen.
Det hugger lite i hjärtat, av tommar läktare och peppande lagledare som fryser lika mycket so alla andra men som ändå håller leendet på plats. In i det sista.
Jag tror det är därför jag är hooked. Motorsport är fan idrottsvärldens svar på hårdrock. Alla, ALLA, är snälla och trevliga. Det är alltid någon trivsam farbror i träskor och funktionärsväst som snackar skit och förklarar det man inte förstår. Förare och mekare är trevliga i seger som i totalnederlag. Jag giller't.
Det är nästan så att jag kan ha överseende med att de spelar Macarena mellan loppen...


Så, i beckmörker, på en blåsig motorarena långt från all ära och redbarhet står jag och är på det stora hela ganska lycklig.
Och en aning stressad, Hagahallen stänger om 25 minuter och där inne finns sista ingredienserna till Martins morgonfödelsedagsfirande. Eller sista. Allt i ärlighetens namn.
Den Goda Husmoderna är en myt.

Inga kommentarer: