fredag 24 februari 2012

Ska jag klä av mig?

Ibland, exempelvis när jag ramlat in i en kamsportslokal i ett gammalt tvätteri (efter att första blivit utmotat från en bikerklubb på samma industriområde), och får den något oväntade frågan "Ska jag klä av mig?" så svarar jag "Självklart."
För om en 46-årig thaibox-debutant vill visa upp magrutorna i tidningen så är jag inte den som är den.
Tvärt om.
För ärligt talat, någonstans hoppas vi väl alla på att vara i ungefär samma shape som Stefan när vi börjar närma oss 50...?
Rödvinsdiet och chipskvällar till trots.
Sådana muntra saker funderar jag över när jag gör min tredje jobbhelg den här månaden.
Och tänker på hur häftigt det faktiskt är med folk som Stefan, som kör på och gör precis vad de känner för, som ser möjligheter istället för hinder.
Och så ångrar jag möjligen en aning att jag, mitt i all entusiasm, i stort sätt lovade den ryske tränaren att signa upp för en nybörjarlektion...

2 kommentarer:

Lina sis sa...

Jaaa! Klart du ska boxas yssen!

Lisa sa...

Nja, jag gillar ju alltid tanken på sånt där mer än själva grejen.

Men, testa måste man ju!