måndag 27 februari 2012

"Ta några varianter..."

Det är curlingfest i stan. Slutspel i elitserien. Jag gillar det. Eller, framförallt gillar jag att en tävlingsledare kan stå bredvid en fotograf och förklara reglerna under spelets gång ("tänk schack").
Ingen stress. Inga puckar i ansiktet och inga snusloskor bredvid fötterna.
Men, så här på tredje dagen börjar jag känna hur jag dör lite inombords när jag försöker hitta på nya varianter som är annorlunda och bättre istället för annorlunda och sämre än klassikerna 1) skipper rakt framifrån 2)skipper från sidan 3) skipper i boet.

Det är nästan så att man saknar ett regelrätt hockeyslagsmål...
Det hade allt varit en ögonfest i curlinghallen, om någon plockat av sig sin lilla gummisula och klippt till en motståndare över pikéryggen.
Men, sen tittar jag på div 2-hockey och får min dagsdos av svordomar och knytnävar tillgodosedd på drygt fem minuter.

Peppar inför morgondagens fjärde curlingdag istället...

Inga kommentarer: