lördag 7 juni 2008

Evil eye

Munter som en gök. Sur som en tupp?
Fredagskvällen spenderades med en påse lösgodis och en film om Ugandas forne diktator Idi Amin. Mer tupp än gök tror jag minsann...
Killen ovan, som mycket väl skulle kunna heta lill-Amin, stroppade runt på en vacker liten smålandsgård och bossade över sina smått förskrämda chicks. När vi svängde in på gården kastade han ett öga på min bil, gjorde en snabb bedömning och fann bilen vara en ovärdig motståndare. Tur för bilen tror jag faktiskt...
Min man, som nog får beskrivas som en anti-Amin, är redan slightly drunk i sin del av världen. I min del av världen funderar jag på om jag ska göra storkok först och sen ta en kvällspromenad. Eller om jag ska toka till det och göra tvärt om...
Det är ju ändå lördagkväll... Som ganska snart kommer att följas av en jobbsöndag då jag INTE ska släpa mig in på jobbet helt likblek och spendera tiden i vilrummet medan redigerarna skrattar rått. Bot och bättring utlovas!
To be continued...

Inga kommentarer: