fredag 6 juni 2008

I dag har vi firat flaggdagen i Västervik. Somliga mer än andra...
Och så har Lina åkt hem. Grymt tråkigt. Det är så fantastiskt underbart att gömma kajaker i buskarna på min innergård, box-fisha runt och leta efter mobiler som ligger i garderober och se Linas min när hon inser att hon glömt att hämta ut sitt pass - och ska åka till fotbolls EM imorgon i svinottan...
Lina är bättre än varenda sitcom i hela världen!
En dag som började storartat med bryggfrukost. Forsatte med jobb mitt i nationaldagsfirandet, vilket var helt okej eftersom Västerviks finest spelade.
Ett mindre bråk med motormännen - som hävdade att vi loooovat komma och skriva om deras riksträff. Samtidigt som taleskvinnan spänner ögonen i mig och förklarar hur stort och fint det här är släpas en av de överförfriskade motormännen ut för att "lufta sig lite". Jag erbjöd mig att ta en bild av det men hon blev inte det minsta blidkad... Konstigt.
Nu stundar en afton där jag i bästa tigertämjarstil ska försöka rå på min mensvärk med hot (värktabletter) och mutor (LÖSGODIS).
Västervik - stället där det händer...

Inga kommentarer: