lördag 12 december 2009

Bra det.

Det är bra fint ändå. Livet.
En lagomlördag med trevliga jobb och människor som säger att jag är duktig.
Jag suger i mig allt beröm och blir flera centimeter längre. Livet blir lite rosigare och då blir jag ännu bättre. Tänk att man blir så mycket bättre av att vara bara lite bra.
Det gillar vi.

Hela dagen har gått utan att jag tvingats få veta vem som vann Idol. Bara en sån sak gör mig lite varm om hjärtat. Får se hur länge det håller i sig.

Nu, hem till bakissambo som konverserar med grymtningar i dag. Har han tillräckligt ont kommer han inte ens orka protestera när jag föreslår en fantasyfilm i afton. Håller en liten tumme för det, även om jag (givetvis) känner det där deltagande som jag förutsätts...

En hel helg utan minsta tillstymmelse till öl. Å andra sidan är jag på dag 7 av jobbpasset på 9 (NIO) dagar. Fast med tanke på att min stora skräck är att inte jobba så är jag mest bara glad och tacksamt.
Som sagt, det är bra fint ändå.

Inga kommentarer: