tisdag 8 december 2009

Tack Sven-Ingvars...

... för att ni sponsrade Slottsbron med is på bandybanan. Och tack blåtomtarna (nepp, inget skämt, den här värmländska föreningen kallar sig verkligen för det. Only in Värmland...) för vitt ljus på bandybanan.

På jobbet har annars mycket handlat om hönor i dag.
Av okänd avledning (aka dålig planering) var fyra st fotografer overksamma samtidigt i Det Stora Tidningshuset Med Sköldpaddor I Entren, HÖNOR blev något att samlas kring. Jag har lärt mig att hönor lägger ett ägg om dagen. En ond äggproducent kan alltså lura sina hönor att värpa mer genom att släcka lyset för att simulera natt och ... ta da... fler ägg i korgen.
Det gillar vi inte.

Och, så har det börjat. Julklappandet.
Jag hittade den perfekta presenten till G (aka mitt vackra och välartade gudbarn) i dag. Var inne på det här med rökelse och myrra ett tag, men inser att det är lite väl gjort. Det fick bli en uppdaterad variant.

Klockan tio i dag stack en vänligt leende kvinna en svinvaccinspruta i armen på mig, det var nog lika bra. Fast i Värmland oroar vi oss inte så mycket för Den Omtalade Influensan, här finns det annat att noja över. Värmlänningar till exempel... Smaka på rubriken 44-åring åtalas för försök till misshandel med traktor. Så är det här.

Inga kommentarer: