fredag 11 december 2009

Fredagsfuckingmys...

... är det ikväll. Jag luktar grillkorv efter en fantastiskt vacker eldkonstuppvisning i museieparken. Eld ÄR tufft. Eld är för fotografen vad porr är för Medelsvensson. Lite farligt, lite lockande och något man inte alltid skriker högt om att man gillar. Men i afton, när det brinner utan att någons hem är i fara, då är jag som en äckelgubbe med betalkanaler. Hyfsat besatt...
Det är ju så tjusigt.
I övrigt, en bild jag kanske inte kommer få tackkort av Björkås' målvakt för:
Men, hey, vem vill bli älskad av alla...? (Läs: jag Jag JAG)

Nu, halv elva på kvällen gör jag det enda rätta, kryper hem (med bara ett snabbstopp på ICA för att proviantera en säck lösgodis) och däckar ihop i en soffa medan min man dansar runt med slipsen stadigt knuten runt pannan under kvällens firmafest.
Vi kommer säker vara helsynkande när han ramlar hem framåt morgonkvisten.

Inga kommentarer: