tisdag 2 februari 2010

Hipp!

Födelsedag. Ska det vara något det?
Jo, visst ska det vara det.
En bra födelsedag är frukost på sängen, finast outfit på stan och att komma på hur många fantastiskt fina människor man känner.
Morgondagens födelsedag har inte riktigt potential för en top notch. martin har packat ihop och dragit till Oschlo över dagen. Men, inte är jag bitter för det. Jag byter gärna uppvaknandet i en björnkram och födelsedagsfrukostbricka med levande ljus mot en morgon i ensamhet. klockan åtta får jag dessutom finbesök. En fejkelektriker ska se över våra popcornsäkringar. Tror jag ska tvinga honom att dricka födelsedagskaffe med mig. Elektriker-Sven-Olof kommer säkert att uppskatta det.
Och, den där frukostbrickan var nog ändå en dum idé. Kombinationen Martin Hammar och levande ljus i arla morgonstund är ungefär lika missmatchat som kattungar och motorvägar.

Fin-förmiddag på museet. Att ha ett jobb där man kan klä sig som man vill, ha klänning om andan faller på, är FANTASTISKT. När jag väl kommit hem från förmiddagsjobbet tar det fem minuter att krypa i dagspressuniformen dvs redo för ALLT.

Här visar Helena (förutom glatt humör och tydliga konståkningsanlag) da dresscode:



Gore-tex-kängor med filtsula och REJÄLA raggsockar.
Långkalsong (det antar jag eftersom ajg själv frös aset av mig trots att jag hade kalasbyxan på)
Jeans
Tjock vinterfodrad, vattenavstötande vinterjacka försedd med rejäla fickor
Halsduk att dra upp över öronen när repotern kontrar med att gå in i värmestugan
Vantar, gärna dubbla par
Ryggsäck att släpa med sig extra everything och lite annat i, bla;
Kamera

Hepp!

3 kommentarer:

Pär sa...

Grattis!

Systerkitty sa...

Sööö fin ho är dänna dära Helena!

Lisa sa...

Tack Pär!
Och ja, hon den dära Helena är en pärla. Som uppvaktade med kardemummabulle och tårtljus på föllsedagen, till och med bandy i snöstorm blev lite trivsamt då!
Sweet life!