fredag 5 februari 2010

Joråsåatt...

... det är som de säger, 29 är minsann ingen ålder på en häst.

Det finaste med att fylla år ÄR att bli lite extra påmind om hur bra människor som finns runt omkring.
Sambosar som gömmer presenter i köket. Arbetskamrater som chokladpresenter. Konkurrenter som dyker upp på snöstormsbandy med kardemummabulle med födelsedagsljus i. Det obligatoriska klipp-och-klistra-kortet från MammaOPappa (fruktansvärt fint - det slår inte riktigt året när ni skrev mitt namn med konservburkar i en snödriva och plåtade av och printade ut - men ambitionsnivån är fortfarande på topp!)
Och fingratulationer. Hade det inte varit för att man blir äldre varje gång man fyller hade jag kunnat tänka mig att göra det oftare.

I går var det hockey, fy så trevligt det är. Om det inte var för det dära intemissaensekundskickabilderpårättkilledirekt-hetsen så hade det varit en picknick i goda vänenrs lag rakt av.
Nu är det ju inte så. I går var en dag med full uppvaktning i fotobåset. Puck, klubbor och spelare skulle prompt knö sig in hos oss. Efter att ha fått en dragning av Kåbergs klubba i huvudet tog jag ett djupt andetag och sände en tacksam tanke till hockeyförbundet som rekomenderar oss att ha hjälm på oss och till FBK som ser till att det finns lånehjälmar att skruda sig i.

Titt. Den heliga treenigheten, målvakt, anfallare och puck. Det är så det ska vara säger han Erik Mårtensson. Det skulle läggas mer straffar i hockey...

Helena skickade en kontring på mig i full fotomundering. (komplett med vinterjacka, termobyxa, gore-tex doja och hmm... världens minsta kamerahus på en pinne. Fint så.) Vi är väl ganska överens om att Dagens Out fit för fotografer aldrig kommer att dra någon jättepublik från de övriga modebloggarna... Variation är vi lite snåla med kan medges.

Frågor på det?

2 kommentarer:

Februari sa...

Åååå vad jag saknar dig!
Ta hand om dig i selmalagerlöfland och kom snart och hälsa på. (jag kan inte fara någonstans eftersom jag, som vanligt, är i grossess.

Lisa sa...

Du, du är för himla bra!
Vi har ju hunnit dricka öl en gång i alla fall innan barnalstrandet har varit i gång igen...
Det får bli hustitt under våren!