tisdag 13 september 2011

Fotobambi

Tanken var att jag skulle plåta knattebandy, lite skridskoskolebilder så där. Knattarna glider ut på isen, som glada pyttepingviner rasar de fram. Hälften av tiden på skridskorna och hälften av tiden kasande på magen. Fint så.

Med en spänst och smidighet som får Bambi att framstå som guldkandidat i konståknings-OS kasar jag själv ut på isen för att fota. Jag hinner inte mer än några ostadiga steg förrän jag känner en pytteliten hand som suger tag i min jacka. En livrädd femåring stirrar upp på mig medan hans skridskor vevar på i bästa Fred Flintstone-style. Stackar'n anar inte att han har satsat på helt fel ben för att finna stabilitet på isen...

Men, på någon sätt lyckas vi hamna på rätt köl och med en femåring fasthakad vid höger ben börjar jag bogsera mig runt i ishallen och fotografera resten av gänget. That's my day.

På torsdag är det dags för skridskolubben på Färjestad att börja åka. Jag håller varenda tumme för att vi slipper den här typen av närkontakt då.

Inga kommentarer: