fredag 16 september 2011

I skottlinjen

Jo, skridskoklubben från Karlstad gick ju och vann mot skridskoklubben från Skellefteå. Sanny Lindström var jätteglad efter sitt kvitteringsmål. Och ja, Sanny Lindström är glad. När han är på dåligt humör är han inge' rolig att möta kan jag tänka...

Själv tillbringade jag första perioden på halvkasst humör, med en ispåse på armen och en begynnande svullnad vid vänster armbåge.
Jag hade inte en chans att flytta mig när någon av backarna rensade bort puck från egen zon så grundligt att den satt som en smäck i en fotografarm.
Men, "bästa stället" (förutom det faktum att hade jag stått någon annanstans hade jag antagligen inte blivit träffad) att få puckar på sig är precis bredvid materialare och hockeysjukvårdare.
En värktablett, lite vatten och en ispåse fasttejpad runt amen senare var det ready to go igen.
I dag har jag knappt ont men jobbar mig stadigt mot blåmärke och svullnad av hockeyrang.

Inga kommentarer: