måndag 5 december 2011

Jag är inte lång - men jag är elak...

... sa en av talarna under kvällens rovdjursmanifestation. Jag vet inte. Jag antar att landets vargar håller med honom eftersom manifestationen handlade om ja till vargjakt.
Hur som helst ett fantastiskt citat som bar mig genom kvällens kyla - komplett med borttappad mössa - och med enbart tumvantar nedpackade i fotoväskan.
Att ha tumvantar på jobbet är lite grann att håna sig själv. Tumvantar och kameror är en kombination som inte direkt gifter sig...
Innan de brinnande jägarna kikade vi på julkrubbor av det mer moderna slaget, signerat svenska kyrkan. Inspirationen är på plats och om jag bara får tid över kanske det blir julstämning hemma innan Martin ens hinner säga "Varför ligger min rakapparat i en krubba och varför står det tre kryddburkar med skägg framför den ?!"

Inga kommentarer: