onsdag 11 november 2009

Good to know...

Där står jag på min allra första handbollsmatch någonsin. Hinner dessutom bara plåta sista perioden. 30 minuter att få grepp om spelet. Med hundögon förklarar jag för reportern att "all hjälp mottages tacksamt".
Men nej då, fokus ligger på tränarna som är gamla lagkompisar och numera rivaler. Det ska bara vara "en matchbild".
Okej, inga problem. En gång har jag fått det oslagbara sport-foto-tipset "skjut där det rör sig" och praktiserar detta flitigt.
När allt är klart och jag precis har packat ihop och ska åka tillbaka ropar reportern "Du, vi drar nog på nr 11 istället. "
Sån info är alltid mer trivsamt att få INNAN matchen.
Det blev dragbild på nr 6 istället. Så kan det gå.
Hemma ligger sjuk man. En enda liten dos anti-svin vaccin var nog för att sänka honom. Det var nog tur att han fick det, undra vad som hade hänt om flunsan drabbat honom med full kraft...?

Inga kommentarer: