onsdag 18 november 2009

pimp my home

Vi piffar lite här hemma. Hänger upp en hylla eller två. Med lånad borrmaskin. Vi håller ganska hårt på könsrollerna också vad det verkar. Fast egentligen tror jag att det mest handlar om att Martin är grymt mycket mer noggrann än vad jag är. Jag höftar lite. Det är inte helt bra när man ska hänga upp saker på väggarna. Har jag märkt. Prylarna hänger ju mitt emellan golvet (för det mesta tämligen rakt) och taket (ännu oftare rakt) och avvikelser framgår alltid med oönskad tydlighet. 
Fast det var ju det här med könsrollerna. Det faktum att Martin drog till replokalen och jag bakade bröd när vi var klara med hyllorna känns... cementerande på något sätt. 
Ett ganska dåligt sätt. 
Det faktum att jag tvingade Martin att posera framför kameran, med borrmaskin och skruvmejsel - plutmunnen var eget piggt initiativ - känns inte heller som något steg framåt för kvinnorörelsen. 
Men va fan, hyllorna är på plats och motivet är vackert. Traditionalist,  javisst?

Inga kommentarer: