måndag 11 januari 2010

Jag letar saker...

... på vinden.

Och inte vilken vind som helst utan vinden på Värmlands museum.
Visst låter det tufft?! Visst låter det helt fantastiskt fantasieggande urhäftigt?! Att leta runt på en museevind och hitta allt ifrån gamla glasplåtar till delar av tidigare utställningar.

Tyvärr måste jag göra er besvikna.

På en museevind finns det en himla massa trasiga ramar, partytält (2 kompletta), konstgräs, helt galet många stolar, städutrustning till utställningar och en vaktmästare som stod gömd i ett hörn (tydligen ingen permanent placering).

Kan väl vara så att jag har triggat mig själv till sagotänket nu när jag för 89:e gången (minst) läser Narniaböckerna av CS Lewis (nej, det är inte det kristna budskapet jag är ute efter) och letar efter genvägar till sagovärldar bakom varenda dörr. En vind på ett museum verkade vara ett säkert kort, men... No so much magic.

Inga kommentarer: