lördag 16 januari 2010

Rimge smdn

Jag älskar alla mina vänner, även om jag träffar alla alldeles för sällan.
Vi försöker kommunicera på andra sätt än över en öl på Tempo/Retro/Lilla puben nu för tiden. Ibland är det lätt, ibland är det inte det.
Dyslexi ställer till det i en del fall.
Ringde en god vän, upptaget. Ringde igen, upptaget.
Strax pep telefonen till och meddelandet löd "Rimge smdn".
Jag tolkar det som Ring/er sen.

Vi håller tummarna för det.

Lördagkväll på köksgolvet, ett glas rött och musik som jag lyssnade på för massor av år sedan och fortfarande älskar. Aftonen är vigd åt norsk och finsk pop; Motopsycho och 22 Pistepirko. Drömmer mig till Malmö och inser hur himla mycket jag tycker om att leva.
Sippa sista vinet, dra på skorna och vandra genom den allt mindre aggressiva kylan hem till glada och välpiffade vänner.

Fint så.

Det blir en öl mindre än vanligt i kväll, för till priset av en normaldyr krogöl i Sverige kan någon på Haiti få en dunk vatten. Inga direkta matyrpoäng för att ha skänkt 50 spänn, men det är alltid något. Någonting är bättre än ingenting är väl det gyllene buskapet i ett sånt här läge.

Inga kommentarer: