torsdag 26 maj 2011

Sparkrav

Ibland, blir man lite spak. Som när man på en försiktig fråga får tillbaka en berättelse om liv och o-liv och hur det känns att somna på en parkbänk fast man egentligen tänk lägga av med den där spriten. För länge sen.
Själv känner jag mig mest som en klant för att jag knappt vågade fråga utan bara tog för givet att man som kämpande föredetta missbrukare inte vill berätta om sitt liv.
Hänsynsfullhet kan lätt bli hänsynslöshet och nonchalans för att man är så jävla mån om att allt ska vara bra och inte vill utsätta någon för skammen att inte vara så jälva bra.
Skämmes Olaison.
När jag säger att de är modiga garvar de och säger att de inte har så mycket att förlora. Fast just nu har de det, om vården i Hammarö kommun dras ned till ett minimum. Sen träffade jag en enögd mc-pudel från Forshaga, komplett med läderkeps och rysk sidovagnsmotorcykel. Också fint, men på ett annat sätt.

Inga kommentarer: