torsdag 5 maj 2011

Tydliga kopplingar

Det är lite så jag jobbar i dag, kopplingar hopsnörda av halmstrån. Bilden ovan handlar om - just det! - rygby. Det är väl glasklart. Och ja, jag snackade i den som dragare på sporten...

I övrigt har det varit ganska mycket moderatjakt. ReporterPer och jag skulle möta det chartrade moderattåget för att få en pampig inledningsbild på när 300 moderater (alla klädda i blått?) hoppar av tåget till jubel och applåder och lite körsång från muffare och annat folk.
Men, när vi - i överdrivet god tid för att möta något som går på räls trampar in på stationen 15 minuter innan ankomst - har det blå kalaset kommit 30 min för tidigt och redan kastat sig i väg. Några blå stackare står kvar för att möta de som ska komma med regionala tåg.
Så, vi drar i halmstråt. Tar rygg på backslickfolket i muf och låter dem vifta med plankat när tåget från Falköping rullar in. Tänker "äh, då blir det ju någon bild i alla fall".
När alla klivit av summerar vi, inte en enda blåkofta och på hälften av bilderna är det några bohemklädda kids som gör ohyggligt fula tecken mot de blåa...

Så kan det gå.

Yss: Till dig! Jag kallar den "Fågel och cykel".
Och, jag har äntligen knäckt koden till min fågelfascination. Att med sån inlevelse kunna höja ögonbrynen och se ut att väsa "you talkin' to me?" är STORT. Att de saknar ögonbryn ger det liksomlite extra kraft.

2 kommentarer:

Lina sis sa...

Vi matade kanadagäss och änder vid dammen i Slottsparken på Valborg. Det slutade med att vi fick kasta allt bröd och rusa därifrån då gässen vallfärdade från hela parken, stegade upp ur dammen och aggressivt krävde mer, mer, mer. Jag fick skakad gå tillbaka till vår picknick och på frågan hur fågelmatningen var svarade jag "otäck".

Lisa sa...

Att inte mata kanadagäss, det är väl grunderna picknick-kunskap det? Du är för godhjärtad helt enkelt SIS!