tisdag 21 juni 2011

For the win...?

En tisdag som mest varit en Sån Där Dag. En dag av "Ta Kort på..." reningsverk, pumpstationer och infomöten.

Inte mycket jubel där, inte som i helgen när Qbik F10 vann över Hertsöga i någon slags ungdomscup. Den där totala lyckan, den har jag banne mig aldrig upplevt i bollsammanhang, men jag fattar grejen.
Även om jag sällan sprungit planen fram utan snarare slängt mig om halsen på nöjd liten ponny så fattar jag grejen. Att vinna med sitt lag, att ha gjort något bra och att saker blir precis som man hoppats, längtat efter och kanske nästan vågat tro.

På senare år har jag dessutom blivit en god förlorare, senaste kvittot fick jag tyvärr i helgen. Totallooser i såväl krocket som dart, men precis lika gla' ändå med en alkoholfri öl i näven!
Inte som under ponnytiden när en petad bom och missad pallplats resulterade i Lilla Åskmolnet och en lång lång lång skrittur i skogen i total ensamhet, på ilsken precis-lika-dålig-förlorare-ponnytant med öron platt strukna mot huvudet, varvat med några rejäla svordomar och svårigheter att genomföra en hemresa utan att ilskegråta/tjura.
(En guldmedalj skulle ni ha, mor och far! För tapperhet och visat mod i tjänst...)

Men så, post-ponnytid försvann det. Som om vinnarskallen, eller i alla fall den värdelösa förloraren, satt i ridstövlarna. Någon vinner alltid. Det är ju... kul?!
Jo, en kul grej är ju att fantastiska webb-Daniel fixat- hepp! -ett blädderbart pdf-arkiv av alla Xtra. Fräckt så det förslår!

Inga kommentarer: