fredag 24 juni 2011

Internet på vinden

När jag kommer hem dagen före midsommarafton är det knäpptyst hemma, förutom några morranden och "blå möter lila"- mumlanden från vinden. För, kvällen före midsommarafton är tydligen stora Koppla Om Ledningar För Att Flytta Första Telefonacket Till Vardagsrummet Så Vi Slipper Förlängningssladdar Från Köket-kvällen.
Själv sätter jag en äggklocka, ropar "Lever du?" var tionde minuter och har den fridfullaste jourkvällen på länge mitt i min fantasyvärld.
Och se på fan, någon timme senare är sladdarna omkopplade och bredbandsboxen står prydligt bakom tv:n. Vansinnigt imponerande! Och, när det en vecka innan midsommarafton ska göras "inför midsommar..."-reportage och det enda midsomriga man själv kan skaka fram är en smått bakfull 26-åring med gräsfläckar på knäna (i och för sig väldigt midsomrigt, men inte riktigt på det sättet min chef hade tänkt sig) finns det bara en enda sak att göra - Låna Ett Barn.
Muta barnet med fika, spring i kapp ett par gånger för att trötta ut honom så han håller sig stilla en minut eller två, tvinga sedan den lilla rackarn att hålla i ett gäng lupiner och knäpp sen bilder för allt du är värd innan det lilla livet har hunnit kasta de fuuuula blommorna.Jamen, glad midsommar då!

Inga kommentarer: