måndag 20 juni 2011

Klara, färdiga...

Nu har det börjat på riktigt. Efter ledighet kommer... icke-ledighet. Nu är jobbsommaren i gång och jag har på känn att det kommer att rusa i väg som ett stadslopp. Mustafa "Musse" Mohamed vann och han gjorde det enklare än vad jag hade med att övertyga redigeraren om att inte använda ordet "Pigg" i någon form i någon av rubrikerna.
Sådana dagar, när man känner sig som tröttast i världen (ungefär som tightsochintesåmycketmerspringibenen-killarna, pedagogiskt utmärka med små pilar) är det fint att rymma till torpfest och få kombinera saker som pilkastning med rosévinsdrickande och totalförlust i krocket med genuin slakt av Ledinlåtar.
Vuxendagis säger Martin när ett myller av vuxna människor kastar pil, slår på klot, ger varandra fart i hängmattan och spelar badminton på en gräsmatta. Jag vet - och jag gillar't säger jag.
Tusen tack Marie och Hasse för att ni har skaffat oss alla underhållning i sommar!

2 kommentarer:

Marie Larsson sa...

Det var så lite så. :)

Lisa sa...

För visst är det det som är planen...?
Sommarparadis har ni i alla fall!