tisdag 6 mars 2012

040 Kärlek

Bara i Värmland...
Och tack snälla rubriksättare på VF som gjorde min kväll.Det verkar hjälpa, det här med att inte ägna sig åt mer utsvävande aktiviteter än mat/bad/skype/tv om kvällarna för att tukta förkylningen.

Så, i kväll fastnar jag framför svt:s nyhetsdokumentär Skotten i Malmö.
Jag känner inte riktigt igen mig i.
Bland gravljus och automatvapen och övertidspoliser och den där skräcken. Det finns ju, det vet jag.
Men det finns ju också så himla mycket mer.

Malmö kommer alltid att vara tygkassefolk på vårpicknick i Folkets Park, köer på Falafel nr 1 framåt morgonen, snabba steg över Möllevångstorget till grönsaksmarknaden och att sitta och dricka en öl bland en massa snygga, kreativa och genuint självständiga människor.
Goda vänner som bjuder på middag, som gifter sig, som skaffar barn och som låter sina barn växa upp i Malmö.

För mig är Malmö den absolut mest mysiga och ombonade bit som finns i hela Sverige.
Ett litet försvarstal i all enkelhet. För min stora 040-kärlek.
Som absolut borde sluta skjuta.

Inga kommentarer: