torsdag 29 mars 2012

Fight.

Inte för att jag gillar slagsmål, men - det finns undantag.
Som när FBK efter en ganska tam och ospännande match är på väg att förlora andra omgången av semin mot Brynäs, då är det få saker som piggar upp lika mycket som en rejäl fist fight mitt framför kameran. Komplett med finskt galen blick och på perfekt avstånd från 200-gluggen.
Aftonens dragarbild räddad några minuter innan slutsignal, tack för det.

Och, jo, jag bjuder på det: På väg att beställa ny telefon efter Lilla Svartas saliga bortgång. Inser precis när det är dags att betala att plånboken är borta. Kommer på att den måste ligga i bilen. Går ner i garaget, bara för att inse att bilen inte är där. Drar mig till minnes att jag råkat fulparkera den precis utanför jobbdörren eftersom jag var galet sen till ett jobba jag glömt bort.

Om det finns kurser som är motsatsen till Finn Dig Själv skulle jag vilja gå den. Att bli lite mindre mig själv vore en ordningsam dröm.

2 kommentarer:

PerH sa...

Du lyfter min vardag

Lisa sa...

Haha! Tur att det lyfter i Årjäng i alla fall, då känns det egna kaoset lite värt ändå.