måndag 5 mars 2012

Jobb?

Så, efter att förra veckan försök till igångsmygande med träning resulterade i frossa och täppthet tar jag det lugnt.
Ledig helg.
Med loppisbesök och fika och ett försök till hemmakväll.
En hemmakväll som sällskapas av sju vindrickande förfestare och när jag med ett rödvinsglas i handen vinkar av dem mot Stadens Begivenheter är jag inte helt hundra på att jag har lyckats riktigt väl med hemmakvällandet.
Och självklart, på söndagen får frossa och täppthet sällskap av och hosta-ut-lungorna-ur-kroppen-hostan.
Tur att jag är ledig och kan kurera mig i helgen mumlar jag och lyckas nästan ignorera Martins himlande med ögonen när han påpekar att tre timmars hockeyfotograferande i en ishall i viss mån skulle kunna betraktas som arbete.

Och, så galet roligt det är nu när nya tidningsformen sitter som den ska och man vågar dra på bilder samtidigt som det blir luftig.
Nästan lika galet som att se sportlovskidsen på yogaträning mer eller mindre slå knut på sig själva medan de glatt skrattade åt den stela fotografen som knappt tog sig loss från den tillkämpade lotusställningen.

Inga kommentarer: