fredag 2 mars 2012

Hurra!

Efter elva arbetsdagar i rad kliver jag av. Erkänner för mig själv att man behöver lite återhämtning emellanåt. Men, å andra sidan brås jag för mycket på min far för att kunna koppla av mer än... säg... tio minuter i taget.

Och i dag är ingen vanlig dag för idag är pappas födelsedag! Hurra!
Det finns ingen som kan reta gallfeber på mig på samma sätt som min far, nästan som om det var en hobby. Det finns å andra sidan ingen jag litar mer på och utan att tveka vänder mig till i precis alla lägen. Från stulna bankkort i Bukarest till hemförsäkringsfrågor.

Jag ringer till och med pappa innan jag ringer 112, i alla fall gjorde jag det när jag efter moddsladd totalkvaddat bilen på motorvägen.
"Du, jag har krockat på E18" hinner jag säga till min stackars far innan alla blåljus (som någon annan larmat) dyker upp i prydlig kolonn.
Så, hipp hipp hurra för dig pappa. Du vet att du är bäst.
Om jag inte råkat glömma plånboken när jag åkte på Fårfest i Kil hade du fått ljuvliga Ulla-Bäälla som fotfall i present.

Inga kommentarer: