tisdag 24 mars 2009

kaffefläckar utan vägsalt


I dag hade Ellen väldigt mycket att göra. Det hade inte jag. Jag skapade arbete åt mig själv genom att leka naturfotograf och klä ut mig till en halvsunkig kaffemugg för att få bilder av Ellen i hennes naturliga miljö. Hon kastade ingen snusdosa på mig så uppdraget får anses utfört med bravur.

I övrigt har jag filat tänderna hela dagen för att kunna bita en Vägverketgubbet i benet om tillfälle skulle ges.
När världens bästa Anna sätter sig i bilen (med lågtgående hund i bagaget och magen milt pressad mot ratten - föreställer jag mig i alla fall...) för att göra mig sällskap i Västervik för en dag så vill man INTE att det a) ska snöa och b) vägarna ska förbli osaltade och oskrapade.
Damn it.
Friskt vågat att i alla fall ta det till Rockneby modiga höggravida kvinna.

I stället för höggravid vän fick jag storslaget sällskap av tvåbarnmamma. Vet inte varför min omgivning har drabbats av storhetsvansinne och (samstämt) börjat avla fram små miniversioner av sig själva. Det är väl precis som axelvaddarna något som ligger i tiden.


Det allra roligaste är att Lina är stissig för att få chefsjobb. Herregud, hade jag lyckats hålla koll på två kids hela dagarna hade en tidningsredaktion känts som en piece of cake...

Inga kommentarer: