onsdag 18 mars 2009

Livets glada. Helt enkelt.

Visst serru! Om inte annat så SER Västervik i alla fall ut att ha världens tuffaste skärgårdsbåtar.
I dag har varit en glädjens dag. Lite oklart varför. Men jag kan ge mig fan på att det har något med våren att göra.

Det skulle också kunna bero på det käcka pressmeddelandet som skickades till redaktionen i dag klockan 15.35. Av hänsyn till de inblandade och den ohyggligt sarkastiska tonen i det här blogginlägget får både församling och solist vara anonyma.

"I X Kyrka lördagen den 21 mars 2009 kl. 18, blir det fljötkonsert med X som solist under rubriken "Med pipan i mun, och solsken i blick". Programmet innehåller mängder av både flöjter och flöjtmusik från medeltid till nutid. Flöjter från 10 cm till 210 cm visas upp.
Konsertmingel börjar kl. 17.35."
SÅ många godbitar. Rubriken med pipan i munnen och solsken i blick. Klockers redan där. Men. Det. Bästa. 25 minuter avsatta för konsertmingel, innan en flöjtkonsert. Priceless.
Jag får nog passa på att gotta mig i dag. Enligt Aftonbladets horoskop har jag ingen som helst anledning att stiga ur sängen i morgon.
" Torsdagen blir troligen helt händelselös. Den ena vardagsuppgiften avlöser den andra, i lugn och ro."
Vilken tur att det var så grymt bra i Göteborg då...



2 kommentarer:

Fia sa...

Hej Lisa! Låter som om våren har spridit sig även till Vika. Det verkar ju riktigt muntert. Kram sofia på bästkusten ;)

Lisa sa...

Men hej!
Gud så kul att höra från dig!
Jo, det börjar ta sig här i den hägra landsänden också...
Fast det var ju på västkusten som vi kände av den riktiga våren!