torsdag 12 mars 2009

Till turistbyrån i Västervik

Som relativt nyinflyttad är det ett par saker jag tycker att ni borde lyfta fram. Jag är genuint ointresserad av huruvida ni har okej barnomsorg eller inte. Inte heller bryr jag mig nämnvärt om att Stefan Edberg råkar vara född här. Istället det framförallt tre saker som är viktiga för mig när jag berättar om min at the moment hemort för folk i min närhet.
Maten
Hälften av varje med wäk. Det finns en anledning till att Martin Kellerman har gjort en humorstripp av det västervikiska köket. Det här är bara en av dem.

Människorna
Spikklubba på polisstationen i Gamleby. Ett trivsamt vapen att använda i gatustrid i centrala Gamleby, god räckvidd och stor rörelsefrihet. Kent Agent har dessutom utnämnt Överum till Tjuvarnas Paradis. Sug på den du Baldenäs!

Kulturen

Att Västervik har ett rörligt uteliv lät ju bra i teorin. I praktiken är det inte riktigt lika mycket stoj och gamman.

Inga kommentarer: