söndag 7 mars 2010

KAK-nytt...

känns fint att hitta i gymmet i Karlstad. Det där gymmet dit biffarna går och lyfter hästar och bilar, eller i alla fall saker som väger ungefär lika mycket som hästar och bilar.
Jag tänker mig att de lyfter vikter motsvarande normalstor familjebil ett par gånger, sen sätter de sig ner och pratar lite om vad de ska baka när de kommer hem, vems tur det är att dela med sig av sin surdeg eller kanske om man kan byta ut vetemjuölet mot dinkel eller möjligen råg.
Min magkänsla var helt åt helvete. KAK (Karlstad Atlet Klubb) ägnar sig inte åt receptbyten utan istället åt att fostra pojkar med ben som trädstammar och en märklig dragning åt tunga saker och små brottardräkter.
Det ser lite grann ut som en offentlig avrättning. Det är det inte. Det är guldstrid i styrkelyft. Märkligt det där.
Nu tar jag hälja, tant Lisa blev nog trots allt aningen matt av att dansa loss på ett bord till Bob Log III i går när jag egentligen borde varit hemma och vilat mig inför söndagsjobb.

Inga kommentarer: